PL  EN

45-071 Opole
tel./fax: (077) 453-88-82, (077) 456-00-32
opolska@ohp.pl

Nadzór nad Ochotniczymi Hufcami Pracy sprawuje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

MCKMCIZBIP

Aktualności

Wycieczka do Warszawy
Wysłano 29.04.2009 o godz. 09:36:16 | Ostatnia modyfikacja: 29.04.2009 o godz.: 12:22:27

wawa1.jpgDnia 23.04.2009 skoro świt młodzież z wychowawcami OSiW w Oleśnie wyruszyła na dwa dni do Warszawy. Na samym początku zatrzymaliśmy się na lotnisku Okęcie. Miłym zaskoczeniem było niespodziewane spotkanie z polską aktorką Katarzyną Figurą, która poświęciła nam chwilę na rozmowę i wspólną fotografię. Po szczególnej kontroli osobistej weszliśmy na  teren widokowy, z którego widzieliśmy lądujące i startujące samoloty.

Następnym punktem wycieczki było Muzeum Wojska Polskiego. Eksponaty, które się tam znajdowały zainteresowały głównie męską cześć naszej wycieczki. Były tam eksponaty okazujące dzień oręża polskiego na przestrzeni dziejów. Zaraz po tym udaliśmy się do Hotelu Garden Villa, w którym mieliśmy zarezerwowany pobyt. Budynek położony był w dzielnicy Mokotów, otoczony z każdej strony zielenią. Każdy z nas chwilę odpoczął i po wspólnym posiłku przywiezionym z Olesna udaliśmy się autokarem na Stare Miasto. Dzięki uprzejmości pana kierowcy zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc ale zza szyb autokaru, ponieważ Warszawa jest bardzo rozległa. Stare Miasto zaczęliśmy zwiedza od Pałacu Prezydenckiego. Później była Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski i wspaniały rynek, na którym panuje specyficzny niepowtarzalny klimat. Wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do bazy, gdzie zrobiliśmy sobie wspólnego grilla. Musieliśmy niestety położyć się wcześniej spać, ponieważ rano Pani Kierownik przewidziała pobudkę o godzinie 6.00. Stało się tak ze względu na wczesną godzinę wizyty w Sejmie. Mieliśmy zaszczyt zobaczyć obrady Sejmu. Widzieliśmy wiele sławnych osób ze świata polityki, których twarze dotychczas znaliśmy tylko z telewizji i z pierwszych stron gazet. Podczas pogadanki, którą przeprowadziła z nami pani przewodnik, dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat Sejmu i dostaliśmy wiele ciekawych materiałów. Nikt z nas nie spodziewał się, że kiedykolwiek zobaczy to co było tak odległe i nieosiągalne. Po tej tak ważnej wizycie pojechaliśmy ze świata polityki do świata mody i zakupów czyli na sławne „Złote Tarasy”. Tam mieliśmy dwie godziny czasu wolnego. Po tym zakupowym szaleństwie zwiedzaliśmy Pałac Kultury i niestety ze smutkiem musieliśmy szykować się do powrotu. Ale to ni koniec atrakcji. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji. Każdy z nas dostał menu i mógł sobie zamówić obiad według własnych upodobań! Szkoda tylko, że tak szybko ten wspaniały wycieczkowy czas minął. Ze smutkiem musieliśmy wracać, ale na koniec ucieszyliśmy się kiedy Kierowniczka i wychowawcy oznajmili nam, że jeszcze wrócimy do Warszawy. Jest tyle rzeczy, które chcielibyśmy zobaczyć: Muzeum Powstania Warszawskiego, Cmentarz Powązkowski, a może nawet przejechać się metrem, ale na to musimy czekać aż rok.

Wiemy, że warto!
Wycieczka mogła odbyć się dzięki wsparciu Burmistrza miasta Olesna, ze środków Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.