Biologia powoduje czasem przerażenie w niektórych oczach. By przełamać to błędne przekonanie należy pokazać, że przedmioty przyrodnicze nie muszą być wcale takie złe. Z tego względu nowym doświadczeniem dla naszych wychowanków stały się zajęcia koła biologiczno-chemicznego. Działalność koła zwrócona jest przede wszystkim na podniesienie zainteresowań młodzieży naukami przyrodniczymi.

Z uwagi na to, że koło biologiczno-chemiczne jest nowym doznaniem dla młodzieży, na samym początku odczytany został regulamin zasad pracy jakie powinny panować podczas prowadzenia zajęć. Na pierwszych zajęciach wychowankowie zagłębili wiedzę dotyczącą budowy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA) oraz kwasu rybonukleinowego (RNA). Głównym założeniem było poznanie i utrwalenie komplementarności zasad. Związku z tym po uzyskaniu cennych informacji wychowankowie przy pomocy wychowawcy stworzyli własne modele przestrzenne. W tym miejscu liczyła się wyłącznie kreatywność. Do tworzenia modeli wykorzystano różne materiały m.in. żelki, makaron, kartki papieru. Jak można zauważyć DNA jest to związek o bardzo skomplikowanej strukturze. Jednak bez większego problemu udało się stworzyć fachowe modele. Wcześniejsza wizualizacja budowy DNA i RNA z pewnością ułatwiła wyobrażenia dotyczące struktury tego modelu. Wychowankowie wykazali się naprawdę dużą kreatywnością, jak i pomysłowością. W ten sposób powstały imponujące prace. Jak widać biologia nie taka straszna, jak ją malują.

 Dominika Lisy

aaaa20220907 165324

aaaa20220907 172801

aaaa20220907 163914

aaaa20220907 164402

aaaa20220907 164831

 

 

aaaa20220907 164831