W branży usługowej funkcjonuje przekonanie, że umiejętności rzetelnej obsługi klienta, reagowanie na sytuacje stresogenne i zarzadzanie stresem to podstawowe umiejętności współczesnego pracownika.

W oparciu o doświadczenia uczestników związane z różnymi, czasami trudnymi doświadczeniami zgłaszanymi przez młodzież, Młodzieżowe Centrum Kariery w Prudniku przygotowało warsztaty dla kl. III w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery. Zajęcia przeprowadzone przez psychologa - Dawida Kłapkowskiego przygotowały młodzież do zajmowania odpowiednich postaw w obliczu sytuacji trudnych, stresogennych występujących podczas pracy z klientem trudnym i wymagającym. Warsztaty wzbogacone były o ćwiczenia dramowe, scenki odgrywane przez prowadzącego oraz ćwiczenia kontrolujące poziom stresu. Młodzież uczestnicząca w zajęciach w zdecydowanej większości przekonała się, że predyspozycje w pracy z klientem są istotne, jednak to kompetencje nabyte, takie jak: perswazja, samokontrola, czy umiejętności i techniki sprzedażowe pozwalają na pełen sukces. Ponadto wrodzone predyspozycje takie jak: otwartość, empatia, śmiałość, skrupulatność znacznie ułatwiają nabywanie i doskonalenie kompetencji niezbędnych w sektorach usługowych.

 

Hubicki Łukasz

Sylwia Zięba

 

collage1

 

collageA1