Głównym celem akcji jest przede wszystkim popularyzacja czytelnictwa oraz wzmocnienie poczucia narodowej tożsamości poprzez kontakt z największymi dziełami polskiej literatury. 

Czesław Miłosz był „świadkiem największych wydarzeń minionego stulecia: I wojny światowej, rewolucji w Rosji, odzyskania przez Polskę niepodległości, społecznych i narodowościowych przemian w II Rzeczypospolitej, apokalipsy na ulicach okupowanej Warszawy, Holokaustu i starcia dwóch totalitaryzmów, emigracji w świecie podzielonym żelazną kurtyną, upadku sowieckiego imperium i budowy demokracji”. Te wydarzenia odcisnęły swoje piętno na postrzeganiu przez niego powojennego świata i „wpłynęło na uniwersalny wymiar jego twórczości, co w 1980 roku znalazło najwyższe uznanie Komitetu Noblowskiego”. Czesław Miłosz ma ogromne zasługi w kształtowaniu polskiej literatury, języka, niezależności intelektualnej i kulturowej otwartości.

W Prudniku wychowawcy przeprowadzili w grupach pogadanki i prelekcje dotyczące najważniejszych faktów z życia Czesława Miłosza, przybliżając biografię i twórczość poety. Na podstawie wyszukanych i pozyskanych wspólnie informacji uczestnicy wykonali wspólnie duży plakat. Tego dnia w szkole panowała wyjątkowa atmosfera, młodzież była w pełni zaangażowana i otwarta, zarówno w pozyskanie wiedzy jak i wykonanie plakatu, a uzyskane informacje przybliżyły uczestnikom życie i twórczość Czesława Miłosza.

Małgorzata Tyrpuła

 

20231207 130654

 

20231207 130904

 

20231207 131142

 

Źródło: 

https://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/rok-2024-rokiem-witolda-gombrowicza-i-czeslawa-milosza/